۲ آذر ۱۳۹۲، ۱۸:۱۵

معرفي معاون جدید شهرسازی و معماری شهرداري مشهد/ محمد هادي جاويد توديع شد

معرفي معاون جدید شهرسازی و معماری شهرداري مشهد/ محمد هادي جاويد توديع شد

مشهد – خبرگزاري مهر: طی مراسمی محمد هادی جاوید معاون سابق شهرسازی و معماری تودیع و محمدرضا حسین‌نژاد به عنوان معاون جدید این حوزه معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شهردار مشهد، ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد خواستار پیگیری تعیین تکلیف موضوع حریم و محدوده شهر مشهد شد و اظهار كرد: بر اساس قانون شهرها نبايد با هم تداخل داشته باشند.

صولت مرتضوی ادامه داد: قانون تعیین حریم و محدوده شهرستان، بخش و روستا مشخص کرده که دو بخش یا دو شهرستان نبايد در حریم هم تداخل داشته باشند.

شهردار مشهد از فعاليت هاي معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری مشهد تشكر كرد و گفت: نتايج حاصل از فعاليت هاي معاونت در شهرداري حاصل خرد جمعي است و در توسعه متوازن شهر تاثير گذار بوده است.

وي ادامه داد: حسین‌نژاد نيز یکی از مدیران فعال در حوزه خدمت‌رسانی به مردم است که در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ايشان آشنا شدم  و در پیگیری‌ها، به این نتیجه رسیدم که از نمدی که ایجاد می‌شود برای خود کلاه نمی‌دوزد.

مرتضوی گفت: مشهد را ام القرای جهان اسلام است و باید الگوی خوبی برای شهرهای دیگر باشد و این امر را با بسیج تمام امکانات محقق مي شود.

تكريم ارباب رجوع را از وظايف شهرداري

شهردار مشهد تكريم ارباب رجوع را از وظايف شهرداري دانست و همچنين بر هماهنگي درون سازماني و برون سازماني در سطح استاني و ملي تاكيد كرد.

مرتضوي عنوان كرد: در تفویض اختیار به شهرداری‌های مناطق و واگذاری امور به دیگر بخش‌ها توجه بيشتري خواهد شد و هيچ كاري بدون مطالعه شروع نمي شود.

استارت حرکت و توسعه پايتخت معنوي ايران زده شد

همچنين در اين مراسم معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: استارت حرکت و توسعه پايتخت معنوي ايران زده شده است.

محمد هادی جاوید با بيان اينكه توقع شهروندان با وعده هاي داده شده بالا رفته است تاكيد كرد: باید هر سال نسبت به سال گذشته پاسخگویي بيشتري به شهروندان داشته باشيم.

وی تاكيد كرد: اثرگذاری در سمت‌هایی كه داشتم مهمترین هدف سال‌های خدمتم بود و اینکه چقدر توانسته‌ام در این راه مفید باشم را دیگران قضاوت مي کنند.

معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری مشهد بيان كرد: دو طرح جامع را معاونت شهرسازي و معماري شهرداري مشهد پشت سرگذاشته و نیازمند تصویب طرح جامع سوم بودیم که به عنوان مهم‌ترین سند برنامه‌ریزی و توسعه شهر مشهد شناخته می‌شود.

وي تصريح كرد: با طولانی شدن زمان تصویب طرح جامع به مدت دو سال این سند به عنوان برگ زرین برای شهر مشهد، پس از طی مراحل قانونی آماده تصویب شد كه اميدورايم در سهولت تصمیم‌گیری برای مدیران جديد شهرداري موثر باشد.

70 درصد در تصویب طرح جامع و تفصیلی موفق بوديم

به گفته جاويد همزمانی تهیه طرح جامع و تفصیلی را نه تنها در مشهد بلکه در بین کلانشهرهای کشور بی‌نظیر بود زيرا معمولا بین تهیه طرح‌های جامع و فرادستی و طرح‌های جزئی فاصله وجود دارد.

وي توضيح داد: این فاصله سبب می‌شد کاملیت اسناد زیر سوال برود كه در شهر مشهد این مشکل رفع و با تهیه همزمان این دو طرح 70 درصد در تصویب طرح جامع و تفصیلی موفق بوديم.

وي همچنين تصریح کرد: اگر مراحل تصویب طرح جامع با سرعت بیشتری به پیش می‌رفت، در اين زمان تصویب کامل طرح تفصیلی نیز انجام مي گرفت.

جاويد عنوان كرد: هم‌اکنون براساس 28 طرح تفصیلی و ضوابط متعدد شهرسازی و معماری به شهروندان پاسخگویی می‌شود و انتظار می‌رود هر چه سریعتر به این آشفتگی‌ها پایان داده شود.

مشهد را در سطح بین‌المللی با الگوی توسعه در شهرهای ایتالیایی و فرانسوی مقایسه می‌کنیم

معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به فعاليت هاي اين معاونت در شش سال گذشته يادآور شد: شهری در کشور نیست که در پیشرفت و توسعه در مشهد با مشهد همگام باشد و هم اكنون مشهد را در سطح بین‌المللی با الگوی توسعه در شهرهای ایتالیایی و فرانسوی مقایسه می‌کنیم.

وی ورود به مبحث گردشگری را با ایجاد منطقه گردشگری هفت حوض از دیگر اقدامات حوزه شهرسازی شهرداری عنوان کرد و ادامه داد: تملک 1700 هکتار از اراضی این محدوده و خرید آب برای راه‌اندازی منطقه گردشگری هفت حوض در این زمینه صورت گرفته است.

چاويد گفت: البته با وجود این اتفاقات هنوز اول راهیم و عقب ماندگی‌های شهر طی سال‌های گذشته با این گام‌ها مرتفع نمي شود.

در خدمت امام رضا(ع) شبانه‌روزی تلاش خواهم كرد

همچنين در اين مراسم معاون شهرسازی و معماری جديد شهرداری مشهد گفت: باید تراز واقعی مالی و فیزیکی برای طرح جامع تهیه شود.

محمد رضا حسین‌نژاد اظهار كرد: امید است ترازهای مالی و فیزیکی در طرح جامع به گونه‌ای تدوین شود که کمترین مغایرت‌ها با قانون در کمیسیون‌های مختلف را داشته باشد.

وی با بيان اينكه خدمت در جوار بارگاه رضوي براي او توفيقي محسوب مي شود افزود: از خدا سپاسگذارم و در این راستا شبانه‌روزی تلاش خواهم كرد.

حسین‌نژاد پیش از این به مدت 20 سال به عنوان شهردار شهرهای طرقبه، فاروج، چناران، شیروان و منطقه یک و 2 شهرداری مشهد فعالیت کرده است و سمت‌های دیگر او نمایندگی مردم شیروان در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی، دو سال فرماندار چناران، کارشناس رسمی دادگستری در کارگروه راه و ساختمان و نقشه‌برداری، دبیری شورای ترافیک استان خراسان بزرگ و مدرس دانشگاه را در کارنامه فعالیت‌های خویش دارد.

کد خبر 2181040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha